Z mediami społecznościowymi często jest tak, że prywatnie wolimy nie udzielać się na żadnej platformie, jednak z perspektywy zawodowej to zwyczajny strzał w biznesowe kolano. Jeśli masz plan zaistnieć na rynku ze swoją firmą, Facebook jest koniecznością. Zatem jak założyć firmowy Facebook i wykorzystać potencjał jednej z największych platform social media? Zaczynajmy!
Facebook – od czego zacząć?
Strona firmowa na Facebooku może przynieść Ci wymierne korzyści z jej funkcjonowania. Należą do nich m.in.: bezpośredni kontakt z odbiorcami Twojej marki, rozbudowane grono stałych klientów i nowych konsumentów, mocno osadzony wizerunek Twojej marki w świadomości osób zainteresowanych Twoją działalnością, lojalność i zaufanie klientów, widoczność. Wystarczająco przekonujące argumenty?
Aby założyć firmowy Facebook, musisz posiadać prywatne konto na Facebooku i niech Cię to nie blokuje przed podjęciem biznesowych działań. Wystarczy założyć podstawowe konto, przy czym nie jesteś zobligowany do tego, aby dzielić się na nim migawkami ze swojego życia rodzinnego etc. Zanim przejdziemy do ścieżki zakładania profilu firmowego, przekonaj się, dlaczego warto rozpocząć komunikację z klientami online na Facebooku.
Firmowy Facebook – dlaczego warto?
Jeśli nie do końca przekonały Cię argumenty z pierwszego akapitu, przygotowaliśmy dawkę kolejnych, które wzmacniają siłę przekazu i trudno się z nimi nie zgodzić.
Po pierwsze: to nie kosztuje! Opcja gratis jest całkiem w porządku, nieprawdaż? Stworzenie strony na Facebooku jest pozbawione jakichkolwiek ukrytych kosztów, więc nie martw się o budżet. Budżet, który owszem, możesz wykorzystać, ale na skuteczną reklamę w Facebook Ads. A od tego jesteśmy już my. Pamiętaj, że zawodowo obsługujemy kampanie reklamowe po to, żebyś Ty mógł zająć się liczeniem zysku. Menedżer reklam Facebooka nie ma przed nami żadnych tajemnic!
Po drugie: kiedy Ty wciąż zastanawiasz się, czy założyć firmowy Facebook, Twoja konkurencja już generuje zyski z obecności w social mediach. Nie zwlekaj i zacznij planować strategię.
Po trzecie: firma to ludzie! Budując stronę firmową na Facebooku, jesteś w stanie nawiązać świetne relacje ze swoją społecznością i tym samym zwiększyć biznesowe wyniki Twojej firmy. Dziś konsumenci oczekują od marek obecności online, ty bardziej jeśli są przywiązani do ich produktów. Dzięki temu budują lojalność i zaufanie i… vice versa.
Po czwarte: bliskie relacje z klientami. Dzięki bieżącym interakcjom z użytkownikami w sieci jesteś w stanie o wiele lepiej poznać target swojej marki i zebrać odpowiednie dane demograficzne, aby móc analizować swoje działania.
Po piąte: zasięgi! Dzięki stałej aktywności na fanpage’u (konkursy dla fanów, oferta produktowa, real-time marketing, zakładka „Sklep” czy przekierowanie na bloga lub stronę www) nieustannie rozszerzasz zasięg swojej strony firmowej.
Po szóste: reklamuj się! Narzędzie Facebook Ads to genialny sposób na uruchamianie kampanii wizerunkowych czy produktowych, które mogą wyświetlać się zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. W MGmedia zrobimy to za Ciebie – zoptymalizujemy budżet, target oraz przygotujemy najlepszą kreację.
Facebook – jak założyć stronę firmową?
Powoli dobijamy do biznesowego brzegu. Od rozpoczęcia działalności w mediach społecznościowych dzielą Cię już tylko 2 kroki! Zanim przejmiemy od Ciebie cały proces kampanii reklamowych, na który jesteśmy zawsze gotowi, przygotuj swoją stronę na Facebooku. Prościej się nie da!
- Kliknij w „+” znajdujący się obok Twojego zdjęcia profilowego i wybierz „Strona”, a następnie wypełnij podstawowe informacje, czyli nazwę strony, ustal kategorię biznesu i wprowadź krótki opis, po czym kliknij „Utwórz stronę”. Pamiętaj, że wszystko później będziesz mógł zmodyfikować, edytując poszczególne elementy fanpage’a.
- Następnie pojawi się opcja wprowadzenia zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle, natomiast nie musisz robić tego od razu, możesz kliknąć „Zapisz” i zająć się tym później.
Po zapisaniu wstępnych ustawień Twoja strona firmowa na Facebooku jest już gotowa do działania: możesz uzupełnić profil o wszystkie potrzebne klientom informacje, tj. dane kontaktowe, galerię zdjęć, rozbudowany opis firmy i przygotować pierwszego posta powitalnego.
Gratulacje! Odtąd będziesz w stanie kreatywnie budować wizerunek swojej marki w social mediach. Powodzenia!