Zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób zwiększyć potencjał na wzrost wyników finansowych w Twojej firmie i co może realnie się do tego przyczynić? Jeśli nie, mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie – marketing automation. Czym jest, dlaczego warto i co dzięki temu zyskasz? Zapraszamy do lektury!
Czym jest marketing automation?
Cena produktów lub usług, poziom świadomości Twojej marki na rynku czy dywersyfikacja asortymentu to tylko niektóre czynniki, które wpływają na realizację założonego pułapu KPI. Jednym z najważniejszych jest sięganie po zróżnicowane narzędzia do marketingu i promocji, czyli m.in. szerokie spektrum działań marketing automation.
Automatyzacja marketingu to prowadzenie takich działań z wykorzystaniem dedykowanego systemu, które służą udoskonaleniu wszystkich procesów w zakresie reklamy, sprzedaży i content marketingu. Taki system łączy się z innymi narzędziami / aplikacjami / programami, które gromadzą konkretne dane i pozwala to tworzyć skuteczne kampanie i projektowanie właściwie stargetowanej kreacji.
Jeśli zatem czujesz potrzebę zmian i chcesz rozwiązania, które zwiększy sprzedaż oraz zainteresowanie Twoim biznesem, daj nam znać, a system SALESmanago, którym operujemy, będzie również w Twoim zasięgu dzięki naszej optymalizacji i ingerencji.
Marketing automation – dlaczego warto?
Zdecydowanie rekomendujemy możliwości, jakie daje marketing automation. Dlaczego? Przede wszystkim to rozwiązanie, które sprawdza się w absolutnie każdym biznesie online. Dzięki wszystkim procesom, które zachodzą wewnątrz systemu, jesteśmy w stanie odpowiednio zaplanować komunikację z odbiorcami Twojej marki, zebrać potrzebne dane demograficzne czy zachowania Twoich klientów na stronie internetowej, np. kto rzeczywiście przeczytał newsletter, kto odrzucił mailing czy ilu użytkowników kliknęło link sprzedażowy.
Wszystkie dane pochodzące ze schematu automatyzacji marketingu są w stanie wskazać najbardziej obiecujące leady i przygotować Cię do pełnej realizacji procesu sprzedaży tak, abyś nie musiał mierzyć się z porzuconymi koszykami.
Porzucone koszyki to zmora e-biznesów. Ich przyczyną jest najczęściej dość wysoka cena zamówienia, brak ostatecznej gotowości do zakupu lub niewystarczające zaufanie do e-sprzedawcy. I właśnie dzięki marketing automation jesteś w stanie dotrzeć z precyzyjną kampanią do tego rodzaju odbiorców, np. możesz przygotować specjalne kody rabatowe lub promocję, opcje darmowej wysyłki od konkretnej kwoty zamówienia czy zredagować takie treści na stronie, które wzbudzą zaufanie potencjalnych klientów. Co więcej, będziesz w stanie śledzić każdą aktywność użytkownika na Twojej stronie internetowej.
Marketing automation – zwiększ ruch i zysk
Rotacja na rynku online jest ogromna. Klienci się pojawiają, wracają, rekomendują, następnie mogą odejść do konkurencji i… już nie wrócić, a tego wszyscy chcemy uniknąć. Zatem prostą drogą do zbudowania mocnej i lojalnej grupy odbiorców Twojej marki jest narzędzie do automatyzacji marketingu. To jeden z priorytetów tego procesu – utrzymać stałych klientów i sukcesywnie powiększać to grono, docierając do nowych użytkowników sieci, oferując im wyższy poziom produktów lub usług.
Bieżąca analiza zachowań i danych demograficznych klientów to podstawa, aby wyciągać słuszne i rzetelne wnioski oraz planować dalsze skuteczne działania. Wiedza, skąd klient trafił na Twoją stronę internetową oraz co go przekonało do zakupu (np. banner, mailing, landing page) to fundament do stworzenia długoterminowej komunikacji z odbiorcą.
Jesteśmy zaufanym partnerem Google i korzystamy z najlepszych narzędzi oraz systemów do optymalizacji i projektowania procesów marketingowo-sprzedażowo-contentowych. Jeśli szukasz profesjonalistów, którzy tworzą skuteczne rozwiązania w zakresie marketing automation, skontaktuj się z nami i wspólnie osiągnijmy wzrost Twojej sprzedaży i świadomości marki online.